Söndagshandling med misantropiska förtecken...

Måndag morgon...

Jag har märkt att mina söndagar mer och mer drar ner mig till botten. Det finns väl knappast någon som vågar säga att det gillar söndagar, men jag blir allt som oftast som förbytt.

Varje söndag brukar jag åka ner till min matbutik för att handla upp mig inför kommande arbetsvecka. När jag går genom affären avskyr jag varenda människa jag möter. Jag dömmer ut varje person på samma sätt som jag i min egen lilla värld tror att de dömmer mig. Jag fövandlas till största missantropen i stan...
Som tur var kan ingen se detta på mig, men det tär på mig och knager mig in till benen, jag måste lämna butiken fort som fan innan jag får ett bryt likt Michael Douglas i "falling down". I alla fall tro jag att jag kommer få det, men det händer aldrig, kommer aldrig hända och har aldrig hänt. Jag sväljer det, förtränger det och gömmer det... Jag går hem och äter middag och tittar på Johnny Depp.... Då blir jag glad igen, snart är det Måndag morgon....Jippie...

// Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback