All i wanna do is dream...

Roy Orbison... Ja, just nu känns det helt rätt.... All i wanna do is dream.
Varje natt jag går och lägger mig så hoppas jag att John Blund ska komma med något kul, något inovativt och spännande. Ibland gör han det, ibland inte, men att drömma är alltid trevlig. Även när jag drömmer något som skrämmer mig så är ofta roligare än det enahanda liv som jag har när jag är vaken...
Jag menar...

Gå upp 0710. Äta frukost, duscha, gå till bilen, köra till jobbet, jobba,jobba,jooba. Hem, kanske hockey, kanske något annat... Vad som än händer är det inget nytt, inget spännande, inget som förvånar.
Visst jag kan sätta klockan på 0711 istället, men allvarlig talat, det gör inte saker så mycket roligare... Eller ska jag edga och inte sätta klockan alls?! Ja, det var ju verkligen att täja på gränser... Nej, fy faaan...

I drömmen...

Jag kan vara en riddare ena studen och kriga mot en drake. Nästa kan jag spela badimiton med tre främlingar. Jag vara jaga av en mördare men precis lyckas fly. Jag kan tokhångla med supermodeller... I drömmen finns det inga begränsningar och jag blir aldrig uttråkad så som i det vanliga livet...

Jag vet precis hur alla underbara optimister där ute tänker. "men herregud lilla gubben, gör någoting av ditt liv då!? Det är ju BARA du som kan påverka det och du kan ju göra vad som helst med ditt liv." Skit snack säger jag. Jag kan inte alls göra vad som helst med mitt liv. Kalla mig gärna bitter och cynisk, men pengar styr och så kommer det alltid vara... Jag läste att Idol Danny blev utsedd till sveriges SJUNDE sexigaste man. Vill ni komma och säga att han hade blivit det även om han inte varit med i Idol och fått sjuk tv-exponering? Nej det hade han inte, och det vet NI också. Det ända jag vill ha sagt med det är att man har inte alls saker i egna händer. Även om han tidigare hade önskat att han skulle bli sveriges (jag säger det igen) SJUNDE sexigaste man så hade han inte kunnat det, för ingen kände till honom.
Så enkelt är det...

Jag vet att flera av mina så kallade vänner kommer att dömma ut detta inlägg... Du är så negativ och deppig!!! Ok, det kanske jag är, men jag måste ändå hävda att jag är realist och ärlig.

Ni som inte känner mig. Döm själva. Ni andra, ja, ni har ju redan er åsikt och den tycker jag ni gott kan behålla...

//Erik

Kommentarer
Postat av: jocke med foten

Ja vad säger man...

själv har jag sällan några minnen av mina drömmar, så jag lever ju ännu större missär än dig ;) kan ju inte ens glädjas i efterhand av vad jag styrt upp i drömmarnas förtrollade värld. Kommer du alltid ihåg vad du drömmer eller är du en sån som har ett antackningsblock liggandes bredvid sängen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback