"En såndär dag som aldrig blir någon dag..."

Ja, idag började faktiskt precis som rubriken anspelar. Jag vaknade upp och det kändes som att jag hade sovit i mindre än en timme alternativt att jag hade sovit likt törnrosa i 100 år.
När jag tagit hissen ner för att gå till min bil såg jag alla byggarbetare som jobbar runt gatan där jag bor. De annars så aktiva arbetarna (tro det eller ej) var som om de hade fått is i lederna och alla gick på halvfart.

Det hela påminde mig lite grann om förr årets julkalender "en decemberdröm" som var sådär drömsk och märklig som morgonen var. Skulle inte vilja säga att julen är nära, men denna morgon fick jag en försmak av att vi människor kanske borde gå i dvala precis som björnarna. Fast det är kanske nästan det vi gör, fast vi fortsätter att sköta våra sysslor fast mycket mer mekaniskt. Vi jobbar mer mekaniskt, skrattar, älskar, gråter... Ja, ni känner säkert igen det....


//Erik

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar din blogg. Det var fint skriver.

2006-10-17 @ 10:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback