David Caruzo...

Nu är det höst måste man väl ändå säga... Det finns faktiskt något bra med det för oss som älskar filmoch bra tv-serier... Och det är just det, det finns många bra serie just nu.

Som rubriken avslöjar är jag lite av en CSI nörd precis som så många andra. Jag har många funderingar vad det gäller serierna dock...
Varför är det så storskillnad även om serierna är så lika. I CSI (alltså orginalet Las Vegas) är det ju så mycket mer vetenskap än det är i de andra serien. New York och Miami blir mer rena poliserier enlig mig, och det är inte det jag som tittar är ute efter.

En annan sak som är storskillnad på vad det gäller serierna är huvudrollsinnehavarna. När William Paterson kommer in som Grisom i Las Vegas så ÄR han CSI kille. Visst han har gjort filmroller (som Skulls, med Joshua Jackson med flera) men han är inte såå känd och han gör CSI rollen till sin på ett utomordentligt sätt.
I New York spelas ju huvrollen av Gary Sinize som ju är en helt ok skådis med roll i Sneak eys (mot Cage) och som tuffin i Pestens tid (efter Kings roman) men han löser inte rollen som CSI teknieker enligt mig. Han framstår helt enkelt för korkad, och det kan du inte vara i ett sånt jobb...
Vilket leder fram till den sista huvudrollsinnehavaren David Caruzo. Jag vet inte vad jag tycker om honom. Han har film roller bakom sig, (Döddskyssen också mot Cage, Officer och en gentleman och en liten roll i First blood) han har ju också varit framträdande i NYPD blue... Men löser han CSI rollen?! Som sagt jag vet inte, vad tycker ni?!

Kommentarer
Postat av: Lida

Intressant är att alla tre serierna har olika färgfilter för att markera skillnaderna mellan serien. Blått för Las Vegas, gult för miami och grönt för New york

2006-09-21 @ 23:38:26
Postat av: Lida

Just det, han heter CaruSo

2006-09-21 @ 23:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback