Har ni hört den om han som somna framför datorn!?

Jaha, då sitter jag alltså här framför dator på jobbet. Eller ligger kanske är mer likt att beskriva verkligeheten. Jag vaknade nyss med K,J och L tangenten intryckta i pannan! Nja riktigt så illa är det väl inte, men jag är extrem trött idag. Varöfr det undrar ni. Finns tre svar på det, Hockey, hockey och hockey...

I söndags precis som alla söndagkvällar är det träning med Åby i Åby. Träningen slutar 23, men sen är det alltid skönt att sitta och mysa och småsnacka lite med sina lagkamrater. Så det slutar oftast med att jag är i säng vi 0015 eller något sånt. Sen ska man gå igenom sin träning X-antal gånger för att besluta om jag är nöjd eller inte. Är jag nöjd kan jag ligga vaken och tänka på de sakerna i 45 minuter. Är jag inte nöjd kan jag ligga vaken och tänka på det i 1h 45 minuter...

Igår var det måndag. Igår hade vi match med laget som jag coahar. Vi förlorade med 2-1, men jag tycker att vi spelade riktigt bra stundtals. Matchen slutade klockan 23, men sen är det alltid skönt att sitta kvar och surra och snacka skit med sina tränarkollegor. Därför slutar det med att jag är i säng vi 0000. Då börjar det stora arbetet med dagens match. HUR tycker jag egenltign att det gick. Vad var bra, vad måste vi förbättra, vad ska jag ta upp med killarna, och vad ska vi trycka på till nästa match och träning.
Sen har vi just nu 15 forwards som alla är ganska jämnbra. Hur ska jag gör med femindelningen, ska vi spelar på tre femmor, 4 femmor eller ska jag spela på 3 centrar och 4 ytterforwardspar. Vilka ska inte få spela så mycket, hur rankar jag spelarna, vilka spelare passar ihop, vilka spelare passar absolut inte ihop. Vill jag ha två lika spelare, eller vill jag att de ska vara totalt olika för att på så sätt komplitera varandra?!

Som ni märker är det en del att tänka på.... Jag somnade väl runt 0200.

De finns de som klagar på att de jobbar mycket, eller pluggar mycket. De finns spelare som säger att de inte har någon fritid... Ni har ingen aning om hur det är att vara coach/tränare.... Jag har ett heltidsjobb plus att jag jobbar dygnet runt som coach, för tyvärr är det så att det går inte att släppa. Tänk om man kunde få en anställning...

//Erik

Kommentarer
Postat av: cissi

Det låter ju minst sagt som ett hårt liv...

2006-09-19 @ 10:57:37
Postat av: HAHAHA

hahahahahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback