Varje gång jag går av bussen är jag en våldtäktsman

När jag sätter på text-tv, eller läser tidnigar nu för tiden så är nästan det ända jag läser om våldtäkter hit och väldtäkter dit. Jag misstänker att de flesta läser samma sak som mig. Och budskapet är ganska klart från medias sida. "Vem som helst kan vara våldtäktsman".

Jag hatar det! Varje gång jag kliver av bussen kvällstid och en tjej/kvinna går av på samma gång ser jag henns vaksamma och oroliga blickar mot mig, "vem är det där som kliver av samtidigt" säger hennes blickar.

Vad ska JAG göra. Vill ju inte verka skum?!

Jag gör som jag alltid gör. Jag höjer volymen på min cd/mp3 spelara och nästan springer förbi henne i dörren för att hon ska förstå att jag inte vill något illa utan bara vill därifrån.

Det funkar väldigt sällan. Oftast blir "hon" mer skrämd, men då är jag redan så långt bort, närmare min egen lägenhet där ingen ser mig som våldtäktsman...

"Media kommer att vingklippa änglarna...."

Skräddan från Portugal

Kommentarer
Postat av: Domaren - lagen väster om Pecos

Om de grupper i samhället som argumenterar för att införa en våldtäktspresumtion får gehör för sina åsikter ligger snart rubriken inte särskilt långt ifrån sanningen.

2006-10-04 @ 11:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback