Om Patrik Arve och världens bästa/sämsta programidé...

Jag var ute och gick häromdagen. I hörlurarna spelades plötsligt Teddy Bears STHLM och låten "your´s to keep". En bra låt... Jag tänkte på att skivan de släppte efter denna sjöng inte Patrik Arve en ton... Märkligt...

Däremot så sjöng han desto mer under ett TV-Program som gick på tv3 för några år sedan. Jag kommer inte ihåg vad programet hette, men det var ett musiktävlingsprogram och Arves roll var en slags levande jukebox. Så fort deltagrna gissat rätt låt eller inte kommit på vilken låt det var så sjöng Arve ut denna för full hals... Det var i alla fall tanken. I verkligheten kunde Arve ca hälften av låtarna, och av dem kunde han bara hälften av texten...

Jag kan förstå hur de satt på "spån mötet" på tv3 och disskuterade programidén.
-Ja, och så sjunger Patrik Arve rätt låt.
-Det låter ju som en grymt skön idé.
-Kan han låtarna då?
-Nja, men han får väl skjuta lite från höften!?

Det är nu det verkliga artisteriet kommer fram. Allt känns lite luddigt och ingen vågar fatta ett beslut, men någon gör det ändå...

- Det här kan ju för fan bli HUR BRA SOM HELST...

Och jag köper det, det hade kunnat bli bra, men jag önska bara att någon tog sig tid att vända på det... Tanken skulle då kunna formuleras såhär...

"Det här kan bli HUR DÅLIGT SOM HELST..."

Men så tänkte nog ingen, och det kanske man inte ska begära heller?!

// Walle

Kommentarer
Postat av: kim

haha som "expressen fredag"-mötet i nile city, sjukt rolig bild jag fick i huvudet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback