Ett helt annat ljus...

Nu är det dags att skriva igen. Efter mitt förra - i mina ögon - poetiska inlägg ska jag nu försöka vara lite mer jordnära och kanske gå tillbaka något till den pesimistiska stil som ni är vana vid...

Det har inte hänt så mycket sen sist. Livet rullar vidare på gott och ont.. Dock upptäckte jag något skrämmande tillika något som jag borde veta vid det här laget. Det har börjat mörkna. I morse var det plötsligt inte ljust längre. Det var blå himmel och solen sken, men det var inte ljust, eller det var ett annat ljus...

Det tär så ofattbart på mig detta icke ljus så jag tror att jag ska gå sönder...

Det är ju smått otroligt att vi inte fick någon sommar och tillråga på allt så har hösten mage att komma redan i augusti... Sen sitter forskare där och hävdar att det har blivit varmare. Ja, det har de ju rätt i, hela 3 dagar på ett år har vi haft närmare 30 grader. Imponerande, men det lär inte växa några vinstockar här till nästa sommar!

Såg på "muraren" häromdagen. Denna fantastiska dokumentär om den under bara Tommy Berggren. Den lämnar mig med många frågor, men en som ekar kraftigare än alla andra...

VARFÖR ÄR JAG INTE KÄND???

En känd människas ångest är vacker, en känd människas smärta blir poesi för den stora massan...
Men jag är inte känd, inte det minsta... Jag känner inte ens mig själv...

Tur är kanske det?

//Erik

Kommentarer
Postat av: Bäcken HC J20

din blogg är numera känd ! du verkar inte vara speciellt hård. hjärta som font, spela gitarr för mamma osv.
Peace Out !

2007-08-27 @ 23:12:44
Postat av: BHC J20

Hallå "hårding" ta med dig gitarren till träningen någongång , så att du kan sjönga lite kärlekssånger för oss // BHC

Postat av: BHC J20

Aaaamaziiing Graaaace, how sweeeet the sound!! haha! jag pissar ju ner mig nästan!

2007-08-27 @ 23:27:47
Postat av: J20

syns på träningen wallepojken, du får säga till om du behöver hjälp med fåglarna.
R.I.P Kampfisken Bettan

2007-08-27 @ 23:30:26
Postat av: Bäcken the shit

Gillar som fan att du gillar scrubs.
scrubs is the shit

2007-08-27 @ 23:40:26
Postat av: MHS

haha fan va fräcka dom är i bäcken, inte en enda spelare i MHS orkade kommentera detta när han tränade där hur fan pallar ni?

2007-08-30 @ 00:09:19
Postat av: Erik

Nu ska vi inte göra min blogg till ett MHC-BHC krig. Va vänner nu.

2007-08-30 @ 08:15:12
Postat av: BHC

allways friends!
btw hur orkade du kommentera nu då ?

2007-08-31 @ 15:31:45
Postat av: VF

Finns frölundaiter här me ;)

2007-09-02 @ 15:45:52
Postat av: BHC

haha nice

2007-09-05 @ 09:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback