Tillbaka på jobbet och tänker på kärlek...

Ja, det har ju inte bloggats på ett tag och det förre inlägget var kanske lite väl deprimerande. I alla fall har jag fått kommentarer som pekar på det...

Nu är jag i alla fall tillbaka på jobbet, (med tanke på deprimerande.) Bloggandet lär skjuta fart igen...

I bilen på väg hit satt jag och tänkte på kärlek. Många säger "visa kärklek och älska mer än du gör". Jag har börjat tro att kärlek inte är en "aldrig sinande källa". Tänk om det är så att man bara har en viss mängd kärlek att ta av och att man har slösat bort den på människor som inte vill ha den. Sen så står jag där helt tömd på mitt eget känsloregister och fattar ingenting. All den kärlek som någon som älskar mig förtjänar har jag slängt på någon annan och får stå och skämmas på egen hand...
Vad ska personen i fråga tro när man säger "jag gillar verkligen dig, men jag har tyvärr slut på 'jag älskar dig' materialet...." Ja, vad ska hon säga?

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback