Att ångra och att älta...

Imorse när jag stod i duschen dök massa gamla minnesbilder upp i min hjärna. Sak som jag gjort i fjärran och saker som jag gjort i en inte allt för avlägsen dåtid.

Flickvänner som jag kämpat för att få tillbaka även om jag var så nöjd när det tog slut första gången. Saker jag sagt eller skrivit som jag tror männsikor har tagit illa vid sig av. Chanser som jag aldrig taig för att jag varit för feg...

Det är ju faktiskt ingen idé att ångra sånt som man aldrig gjort, och det är definitivt ingen idé att älta det...Men jag gör det ändå, med den äran...

Jag vet inte om jag börjar bli gamal, men jag hade gärna haft lättare att glömma, för det finns mycket i mitt huvud som jag inte har någon nytta utav...Allt i stort sett....

//erik

Kommentarer
Postat av: letsdothisnow

Varför är det så att man ångrar sig? Var man för feg för att göra det då eller trodde man att den andre skulle ge ett nej i ansiktet?

frågor man aldrig kan svara på, bara att gå vidare i livet och låtsas som ingenting.
Man mår ju inte precis bättre att gå runder och ångra sig för saker man INTE gjort, istället kan man ju lära sig av det forna genom att man vågar göra det i nästa förhållande eller relation.

/ person som vet ungefär hur det fungerar

2007-02-14 @ 12:57:17
Postat av: Jocke med foten

får stämma in lite i vad föregående talare sa. kanske inte är så kul att just älta saker om och om igen, men att reflektera över beslut eller saker man gjort är ju långt ifrån bortkastat. tyvärr händer det ju att man ältar saker och sedan gör om samma misstag igen...man kanske helt enkelt ska bli lite mer strukturerad och skriva ner bra och dåliga saker man gör i varje relation så att man utvecklas...lät kanske lite ambitiöst!?

2007-02-14 @ 17:43:01
Postat av: Erik

Jocke is back... Thank god...

2007-02-14 @ 17:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback