Först ut...

Januari börjar året, februari kommer näst, mars, april har knopp i håret, maj och juni blommar mest...

Ja, ni ser ju. Alla månader har här någon form av fägring över sig, alla utom februari... Inte ens i visan kan man hitta någon större mening för den månad, bara att den leder till mars, och det räcker väl knappast? Jag menar "februari kommer näst.." var det det bästa de kunde komma på? Hur som helst, nu är den här. En av de tråkigaste månader under året. Det är väl egenltigen bara November som kommer i närheten, kanska Oktober.

Jag har ju en ide där jag jämnför månader med dagar i veckan. I detta sammahang så är februari som sig bör en riktigt gnetig tisdag... Månad och Januari klarar man sig igenom på ren kraft efter helgen/julen, men sen kommer tisdag/februari och då är det bara ren och skär vilja som gäller... Vi får se om jag klarar det det här året också... Jag ska i alla fall ge det en chans....


//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback