Hur definerar du lycka?

Jag vill spela TÅGRESAN med T dricka kaffe och inte bry mig om framtiden....

Så skulle jag kunna definera det om alla visste precis vad jag pratade om... Men det gör ju inte alla... Så här är en anna defenition...

Att känna att " jag inte vill vara någonannanstans, med någon annan och inte göra något annat än det jag gör...." så skulle jag efter många och långa grubbleier kunna definera LYCKA för mig....

Vad är lycka för dig? Skriv till mig, jag vill veta....

En kompis skrev "nöjd=lycka?" Ja, om du följer min definition så ligger det ju nära till hands... Är du lycklig per def är du också nöjd, och till viss del tvärtom...

Nu håller jag på att svamla bort essensen av det jag skrivit, så jag lämnar er nu, dock inte för gott...

// Skräddan..

Kommentarer
Postat av: Jocke med foten

jo den definitionen av lycka kan jag mycket väl kunna skriva under på...men som sagt platsen är ju relativt obetydlig, även aktiviteten är av mindre betydelse egentligen...den springade punkten är helt enkelt vem man är med. Det gäller alltså att hitta "rätt" person att umgås med och att denna personen också tycker att man är "rätt" för dem...med andra ord det vi konstaterat sedan länge!?

men för vissa är ju lycka chocklad, för dem är ju aktiviteten av största betydlese och vem det är som sitter och betraktar deras chockladfroseri av mindre vikt...

2007-02-24 @ 17:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback