Jag ska på möte med min mentor...

Ja, det var en mening som jag aldrig trodde jag skulle ta i min mun. Det har jag väl kanske inte heller gjort, men jag har formulerat den i en tanke.

Jag har ju självklart ingen mentor så det är inte mig detta gäller. Jag är min egen mentor och har jag några frågor så har jag ju således också svaren på dessa... Eller inga svar alls...

Nej, detta var en kommentar som jag fick höra på mitt arbete... Lite grann som om personen i fråga var "stolt" över att ha en mentor!? De kan ju inte vara så jävla svårt att ha en mentor. Betala en person tillräckligt bra så orkar han väl med vilken dumjävle som helst som inte vågar stå på egna ben. Jag förstår att ett mentorskap kan vara nyttigt att ha inom vissa arbetsområden, men jag tycker att det är en fånig benämning och tycker faktiskt att det är en ganska tveksamm sysselsättning över huvudutaget.

Nej, tacka vet jag ett gammalt hedligt bollplank... Ett bra ord och inte så jävla pretansiöst...

Bara en tanke... Men jag lever ju inte heller i den flashiga "big-buisness" världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback