Så trött på allas blåögdhet...

Jag ser inte mig själv som invandrarnas närmaste vän kanske, men jag skulle heller aldrig kalla mig rasist.
Jag har en del folk i min omgving som jag märker vill att jag ska ta deras "sida" mot invandrarna. "Kom igen grabben du måste ta ställning mot packet!"
ALDRIG I LIVET. Det finns många idioter, arbetsskygga bidragsfuskare i vårt avlånga land, men att säga att det bara är invandrare eller att på något sätt har det BÄTTRE än "oss" det går jag inte med på.
Jag betackar mig för allt sånt snack.
Ni måste öppna era ögon. Det ÄR inte som ni tror, tänk om...

Kanske är det bara så att jag söker konflikter, men för starka åsikter från både vänster och höger driver mig till raseri och jag är tvungen att ta debatten...

Jag fick tidigt lära mig, "passa dig för alla -ismer" och det gör jag verkligen...

Lev väl

//Erik

Kommentarer
Postat av: Jocke med foten

håller helt med dig skräddan! UT med packet!!! ;)

2007-02-28 @ 13:10:24
Postat av: Pampen

Som Karl Marx sa: "En sak är i alla fall säker. Jag är inte marxist."

2007-02-28 @ 23:14:05
Postat av: S

Problemet är ju att de som strular också är de som syns och hörs, de som fixar sitt liv och sin ekonomi och anpassar sig till samhället här -de hör man ju inget om (även om man skulle behöva ibland för att liksom uppväga det hela). Fråga mig, jag jobbar med en del skogstokiga människor av både den ena och andra etniciteten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback