Ett av de där ämnena...

Jag har nu tänkt att ta upp ett sånt där ämne som är lite på gränsen. Det är något som jag länge har tänkt på men inte skrivit om. Många tjejer kommar att läsa detta och direkt avfärda det som skitprat och nonsens. Men det tar inte på något sätt bort sanningshalten i det hela.

Det som jag vill skriva om hörde jag senast beskrivas av en KVINNLIG föreläsare på Göteborgs universitet, så det är inte något manligt påhitt som jag tänkte ta upp, nej snarare tvärt om.

Det som jag ska skriva om är SNYGG TJEJ-FUL TJEJ SYMBIOSEN.

Den går ut på följande. Tjejer som hänger i par är nästan alltid indelade i Snygg tjej och ful tjej. Varför är det så?! Jo, svaret är lika enkelt som det är brilliant. De lever i en underbar symbios.
Den "snygga tjejen" behöver den "fula tjejen" för att hamna i bättre dager. Och den "fula tjejen" behöver den snygga för att denne drar till sig killar som den fula också kan utnyttja. Som sagt, lika enkelt som brilliant.

Jag vill återigen trycka på att detta är inget som jag har hittat på, utan är förhållandvis vedertaget. Så nästa gång ni ser två tjejer, tänk på vem som är vem.

Erik

Kommentarer
Postat av: Jocke med foten

jo detta är ju lite av en klassiker...

Men menar du att det är ett medvetet val som tjejerna gör eller något som sker naturligt?

2007-01-23 @ 15:50:31
Postat av: Genforskaren

Ja, det är inskrivet i deras DNA.

2007-01-23 @ 19:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback