Skönt att såna som du finns... Och samtidigt inte...

Jag hörde på radion häromdagen. Då sa de att många kvinnor sexliv hade blivit bättre bara genom vetskapen att en sådan som Marcus Fagervall (ni vet IDOL-Marcus) fanns där ute i Sverige. Kul för dem. Och så kan det ju vara....

Jag har själv en sån relation... Att bara kunna tänka på att något såå vackert bara går omkring på denna jord. Det kan vara en väldigt härlig känsla....Men samtidigt....

Samtidigt är det som i Good Will Haunting. Stellan Skarsgårds (Proffesor Lamboue) har en väldigt ambivalent inställning till Matt Damons rollfigur. Och det går så långt att han säger till honom "i wish i never met you...then i wouldent have to know that it was someone like you outhere..." Det ligger mycket sanning i det också... Lika mycket glädje man kan känna av vetskapen av att det finns så vackra och underbara varelser därute, lika jobbig är vetskapen att man aldrig kommer få dem...

Jag vet inte vilken del som väger tyngst, jag funderar fortfarande...

//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback