Dagens lista: Saker som irritera mig.

Dags för dagens lista igen...

VI börjar som brukligt nerifrån.

Nummer 5: Det ihärdiga regnande.Är jag nog inte ensam om.
Nummer 4: Sitta i bredbandsbolagets telefonkö i 45 minuter för ett ickefungerande internet.
Nummer 3: Ett icke fungernade internet
Nummer 2: Mail krångel
Nummer 1: Att bli trött så fort man bestämt sig för att dricka några öl och gå ut på stan.


Ja, detta var dagens lista. Utan att jag själv vet vad som hände märker jag att den går lite i internets tecken. Så kan det gå....


//Erik

Kommentarer
Postat av: Sister S.

5. När man äntligen lyckats få energi att rensa garderoben - slängt ut allt därifrån och sedan tappar energin med påföljd att allt slängs in igen och det ser värre ut än imorse.
4. Man bestämmer sig äntligen för att dammsuga och torka golvet - stiger innanför dörren och inser att ens respektive fått samma brillianta idé om sin garderob och nu ligger alla hans saker på hallgolvet vilket omöjligör städning.
3. Lägger sig på soffan i hopp om att få sluta de blå en stund efter att ha bläddrat igenom GTs söndagsbilaga men irriterande nog är detta dagen alla bekanta är på telefonhumör.
2. Ta en lång härlig dusch och sedan inse att nej, du var inte skitig det är den lilla solbrännan du lyckades få i början av juni som du tvättat bort alla spår av och nu är du lika blek som i januari
1. Se sina tappra trädgårdsförsök regna bort och bilda en leråker och inse att grattis! dina 5 efterlängtade semesterveckor har precis börjat.

2007-07-08 @ 18:44:32
Postat av: Erik

Haha.. Någon form av bitterhet verkar finnas i familjen... Förästen så verkar den genomsyra hela bloggen.. Kanske hela internet?!

2007-07-08 @ 20:12:00
Postat av: S

Jag förstår inte alls vad du talar om. VI som är så käcka och levnadsglada, sprudlande av glädje. Jag tar tillbaka det förresten, jag har tråkigt och är bitter för att du inte har svarat än. Jag har kopiöst tråkigt på jobbet. Svarar du inte snarast finner jag inget annat val som hypokondriker än att börja leta efter tänkbara sjukdomar på internet alt. surfa på blocket. De bra sidorna har jag redan avverkat idag och det var innan lunch. Det går utför.

2007-07-09 @ 13:33:30
Postat av: Erik

Jag hoppas du skojar med mig. Jag sitter ju och väntar på svar från dig. Skickade mail igår morse...

2007-07-09 @ 14:03:37
Postat av: Erik

Skickade precis ett mail till dig... Hoppas det fungerar.

2007-07-09 @ 14:12:58
Postat av: Sister S.

om det är någon som undrar vad lilla jag gör så har jag gett mig ikast med garderoben (igen). 5 kassar skall till återvinningen och då har jag inte gett mig ikast med P. sida ännu. Varför är det lättare att rensa bland Hans grejor än mina ?
Kanske för att :
1. jag har bättre smak
2. jag har köpt mitt själv och inte fått allmosor av min morsa
3. jag sparar inte på bra att ha för tillfällen som aldrig kommer (då köper jag nytt).
4. jag behöver inte en hel garderob med sunk-kläder för idrott, målning, trädgård eller annat handyman arbete - jag lejer nämligen bort smutsiga jobb.
5. jag märker när saker fattas - det gör inte Han - och om han skulle göra det skyller jag på hans dåliga ordningssinne (och får leva med beskyllingar att jag slängt allt - so true.)
Och där kom helt ofrivilligt dagens lista:)

2007-07-09 @ 14:59:20
Postat av: S

Va fan, jag skickade ju ett vid 18 i söndags kväll. Vad ÄR detta? Och här trodde man att mail skulle förenkla ens vardag. Jag provar att skicka om det igen NU (notera väl 15:04). Låt oss hädanefter klargöra genom kommentar på blogg när det skickas saker hädanefter, för att undvika missförstånd.

2007-07-09 @ 15:04:40
Postat av: S

Jag VISSTE att du inte skulle kunna hålla dig från internet på semestern ;) Du menar alltså att det finns fler fynd till beskådning nu? Nog för att maten igår var god men jag är ju glad att jag inte gjorde mig bråttom och prejade någon i diket på vägen för den lilla utrensningen. Är det nu det andra kommer? Det frodiga, de dolda guldgruvorna? Dolce, Prada och Gucci? Men du, sen undrar jag om de där "bra och ha" kläderna inte inbegriper -bra att ha OM jag hastigt magrar av ett par kilo? Isf får du nog revidera listan. Och ja, jag VET att jag gör samma sak now and then :)

2007-07-09 @ 15:13:45
Postat av: Erik

jag har inte fått något 1514. Har du fått mitt? Vilken mail är det du använder till mig nu igen?

2007-07-09 @ 15:15:33
Postat av: Sister S.

Alltså min "smalgarderob" är intakt because anyday now... desvärre inga fynd alltså. Vad det gäller internet - i min datakonsult roll är det av yttersta vikt att jag håller mig ajour med internet även under semestern (har ju trots allt semesterlön) - oops nu skrev jag datakonsult = en debiterbar timme. Fortsätter vädret vara uselt kanske jag kan kamma hem en extra lön genom att kommentera på bloggar - vilken bedrift:)
Sorry Erik att din blogg blir vårt forum men det är sådana vi är i familjen Bitter - we move right in and take over (och då har du inte mött vår tredje syrra eller föräldrarna ännu - vojne vojne)

2007-07-09 @ 15:24:47
Postat av: Erik

Jag ger upp hotmail nu...
Testa denna adress
[email protected]
Så får vi se om det fungerar-

2007-07-09 @ 15:26:53
Postat av: Erik

Jag både ser fram emot och bävar inför dessa möten...Haha

2007-07-09 @ 15:28:24
Postat av: S

It´s a miracle! Både ditt gamla och gmailen kom. Kan min vara den felande länken? Jag har nu skickat mitt mail för tredje gången och inledningsfrasen är "Hej för tredje gången idag!". Jag följer denna tennismatch med största spänning.

2007-07-09 @ 16:45:57
Postat av: Erik

Haha. Jag är rädd att din mail är den felande länken för jag har inte fått något. Men nu ska jag åka iväg i några timmar (lämnan datorn för en liten stund får ju ändå inga mail). Men jag förväntar mig att jag har ett när jag återkommer, om du så ska testa varje mailleverantör på internet!!!Haha
Jag säger bara "lycka till"..

2007-07-09 @ 16:53:57
Postat av: Erik

mail skickat 2028

2007-07-09 @ 20:28:46
Postat av: Sister S.

Jag är inte helt bekväm med det faktum att en hemlig mailkonversatiom verkar ta plats bakom min cyber-rygg. Sluta med detta oskick och återgå till kommentarer på bloggen så jag kan vara med oxå:)
Och JA även jag kan ibland hålla mig vaken till 22.30.

2007-07-09 @ 22:31:49
Postat av: Erik

Din syster kan säkert intyga att allt är helt kosher...Om man hade pratat om mat...

2007-07-09 @ 23:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback