En inneboende ornitolog?

Jag har de senaste nätterna legat och funderat på om jag ska skaffa en inneboende... Varför undrar ni! Är hyra för hög, eller känner han sig ensam? Nej inte alls. Anledningen till denna fundering är helt oegoistisk. Jag har nämligen upptäckt att runt klockan 4 varje morgon så är det sammlingsplats för ALL världens fåglar utanför mitt fönster. Det börjar att tjattra strax innan klockan 4 och håller sedan på tills man är vansinning. Vilket brukar ta ungefär 10 minuter.

Jag är ju själv ingen ornitolog, men det verkar som att alla arter i världen är samlad, för så mycket fåglar som det måste vara utanför mitt fönster för att föra så mycket oväsende så räcker det inte med bara några måsar och skator. Nej, här pratar vi Papegojor och Undelater...

Så, jag har beslutat mig för att skaffa mig en inneboende ornitolog. Är det någon som känner någon som behöver husrum?

//Erik

Kommentarer
Postat av: jocke med foten

ojdå! själv hade jag nog satsat på att låta någon som roar sig med att ta död på kräken hyra in sig. det är sällan man är mindre angelägen av att inte rubba balansen i naurens ekosystem som när man blir väckt av ett meningslöst djur...
faan vad du bloggar nu för tiden och kommentarerna står som spön i backen, helt sinnes men VÄLDIGT bra!

2007-07-13 @ 15:09:45
Postat av: Sister S.

Har precis samma fenomen utanför mitt fönster - när sniglarna kalasat upp mina tappra försök till odling så ger sig skatorna på jordgubbarna - sniglarna är ju inte mina favoritdjur men dom håller i alla fall käft! Ett litet tips dock - Runar verkar både sysslolös och fattiga numera - fåglar är ju inga rådjur men men - han kanske är en gun-for-hire :)

2007-07-13 @ 15:33:26
Postat av: Erik

Ja, jag har funderat på Runar. Han är ju själavårdare också. Två flugor i en smäll vill säga..
Kul att se dig igen Jocke, det var ett tag sedan...

2007-07-13 @ 15:36:36
Postat av: Sister S.

P.S Ett första steg kan vara att kolla så inte någon gammal pensionär i huset är i farten och matar kräken - i så fall får hämnd utkrävas där det svider mest lämpligtvis i tvättstugan (lämna ludd kvar, ta fel tvätttid, kör om deras tvätt på 90 grader). Eller något så enkelt som att flytta rullatorn för att omöjligöra inköp av brödsmulor och fågelfrön.

2007-07-13 @ 15:51:04
Postat av: Lida

Vi har alla en inneboende ornitolog inom oss.

2007-07-16 @ 12:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback