Hört under lunchen...

Ja, jag sitter och inmundigar min lunch. Jag eavsdroppar lite skönt till bordet bredvid. Jag hör följande konversation...

"nene, det är alltså jag och han som ska åka ner, han är ju min bästa kompis så det ska nog bli kul..." Bla, bla bla....

Jaja, ni förstår säkert vart jag ska komma... Jag börjar självklart fundera. Har jag någon bästa kompis, vem är det i så fall, och behöver jag någon? Jag trodde ett tag att jag hade en, men nu är jag osäker...
Sen är det väl så att jag här i denna relation precis som i resten av mitt liv söker perfektion. Det är enfaldigt och naivt, men jag kan inte låta bli. Jag vill ha en Filip och Fredrik vänskap. Ler och långhalm och allt det där. En person som alltid finns där som avslutar mina meningar och som vet alla mina äckligaste små hemligheter. Framför mig ser jag att denna person ska vara en kille, men eftersom jag tänker fel i stora delar av resten av mitt liv kanske det är en tjej som jag letar efter?!

Vem vet... inte jag...

//Erik

Kommentarer
Postat av: kim

jag vet:
nej erik, det är INTE en sådan person du behöver. du skulle bli fullkomligt tokig. tävlingsmänniskan i dig hade inte kunnat stanna innombords tillräckligt länge. du behöver någon att bråka med. på riktigt. det behöver du.
var tvungen att säga det, vill inte ha ett mord på mitt samvete.
kram på dig.

Postat av: S

Well, en tjej som i flickvän står man ju nära av naturliga skäl. En tjej som i kompis vet jag inte riktigt om jag tror på. Min erfarenhet är att det alltid krånglar till sig med kompisar av motsatt kön, någon som blir kär i den andre etc. Ingen höjdare. Jag har en "ler och långhalm" sedan snart 10 år tillbaka. Hon har dock både man och barn. Ibland när jag är där, sover jag middag på hans sida sängen och när jag ringer frågar jag efter min fru. Konstigt nog tycker han 1 inte att är märkligt 2 har vett nog att varken ifrågasätta eller opponera sig. Ganska lustigt egentligen.

2007-07-02 @ 21:19:46
Postat av: Erik

Ja, men det är ju så det ska vara. Vi får väl se, det kanske kommer ju äldre man blir.
Nu skrev du på bloggen på kvällen, jag trodde att jag skulle underhålla dig på jobbet, eller är det semester nu?

2007-07-03 @ 08:02:45
Postat av: S

Nej, ingen semester än. Ska bara vara ledig lite strödagar, vecka 29 då jag ska ut och segla med ett gäng bögar och i slutet på sommaren. Restresorna brukar vara billiga då. Så jag kräver fortfarande underhållning på arbetstid ;) Igår var bara ett undantag ty jag hade en hantverkare hemma och visste inte riktigt vad jag skulle göra av mig själv. Min hemmadator är det långsammaste som sett dagsljus sedan Jesus sprang över vattnet i kortbyxor så jag använder den ogärna. När har du semester? Kan man vänta sig ett kraftigt tilltagande bloggande då eller? Hehe.

2007-07-03 @ 08:28:35
Postat av: Erik

Under semestern kan man förvänta sig ett ökat alkoholintag, men det är också allt. Jaså ett gäng bögar. Låter kul... Så du är en seglartjej?

2007-07-03 @ 10:24:40
Postat av: S

Mjae, det råder delade meningar där. Efter att ha släpats med V A R J E år i mina föräldrars båt som tonåring (gärna under högsommarveckorna när Gothia Cup var också), så var jag väl måttligt förtjust. Men på senare år har lustarna vaknat. I sällskap av ett gäng glamourbögar är det, om inte annat, högklassig underhållning.

2007-07-03 @ 14:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback