Intet nytt under solen...

Oboy... NEJ, det är verkligen inget vackert väder. Regnet öser ner... Men vad ska man göra, vädrets makter råder jag ju inte över. Min egen melankoli då? Ähh, skit i den, den får någon annan ta hand om en vacker dag...

På fredag ska jag använda tvättstugan i huset för första gången. Jag måste medge att jag är lite nervös. Jag förstår ärligt talat inte varför stämmningen måste vara så aggresiv och fientlig, ja snudd på fascistoid i en tvättstuga? Jag kan förstå att man måste städa efter sig och lämna tvättstugan i gått skick, men det hänger ju mer regler och förordningar i en tvättstuga än vad Sverigesrikeslagbok är tjock! Detta är något som för mig ter sig som mycket märkligt, men det kan ju bero på att jag är lite slarvig?

Hur som helst. Snart har jag bloggat i ett år -  Oroa er inte, det kommer en sammanfattning och utvärdering av året. -  Men detta betyder också att det snart är semester. Det ska inte bli sååå trist!!! Jag ska inte göra något annan än grilla, och dricka öl och drinkar... Jo, springa ska jag göra också... Ajfan, det går ju stick i stäv med varann!!! Ja, jag vet, men jag måste ta mig ut, fortsätta försöka.... Sen är de ju bara att hoppas att vädret och allt runtomkring tillåter detta. Kommer plånboken tillåta det? Ja, vem vet!!! Den som lever får se...


//Erik


Kommentarer
Postat av: S

På tal om lagbok har jag faktiskt använt min vid två tillfällen i offentlighet (jag har läst juridik så det är inte direkt så att jag köpt den i underhållningssyfte). Det första var när min mobil efter 18678 reparationer fortfarande var i högsta grad ofungerande. Jag drämde upp den typ 4 kilo tunga boken i telefonaffären och yrade om konsumentköplagen och mina rättigheter. Det gick bra. Dessutom var killen snygg. Andra gången var för att hota ett olydigt barn genom att läsa ur LVU, lagen om vård av unga (tvångsomhändertaganden). Det gick också bra, hittills iaf ty gossen håller sig i skinnet.

2007-07-02 @ 21:25:28
Postat av: Erik

Dessutom var killen snygg!!! haha. han vågade väl inte annat då!

2007-07-03 @ 08:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback