Ok, först och främst....

...Det är absolut inte så att jag sitter och läser "dont jump" böcker, eller funderar på att slänga mig framför ett tåg. Men det är ju heller inte så att jag vaknar varje morgon med ett leende och tänker "oh vilken underbar morgon, nu är det en ny dag, bla,bla, bla..."
Så min fråga är:
När fan och hur fan blev normen att man ska vara glad och frodig. Varför är inte likgiltigheten en norm, eller vemod? Jag kan inte se framför mig att urtidsmänniskan vaknade varje morgon med ett "tjoohoo" nu ska vi ut och jaga buffel för 5800 dagen i rad? Eller det kanske de gjorde, vad fan vet jag...

Sen till ett helt annat spörsmål. Jag har behövt att skriva in såna löjliga tecken när jag ska kommentera på min egen blogg. För fan!! Det är ju min blogg, ska jag spama mig själv? Det var det löjligaste jag varit med om. Nej, nu får det vara slut på den skiten.

Slut för den här gången

//Erik

Ps nöjd?ds

Kommentarer
Postat av: kim

men erik, kan det vara så att bloggen kanske inte vet att det är du som kommenterar? kan det vara så att du inte behöver skriva in säkerhetstecken när du är inloggad på ditt konto?
bloggen är ingen människa, det är en elektronisk dagbok. det är som att säga att det är sjukt att du måste låsa upp din rosa pappersdagbok med en liten guldnyckel. det handlar om säkerhet my friend.
kram på dig.

Postat av: Erik

Jag tycker det är dåligt

2007-07-03 @ 13:36:07
Postat av: S

Mycket :D

2007-07-03 @ 14:46:50
Postat av: Erik

Var den enda kommentaren jag fick. Trodde du skulle bjuda på livsråd?

2007-07-03 @ 14:55:51
Postat av: S

Naturligtvis ska jag det *gnugga händerna*. Vad tror du om att göra en svensk variant av Dr Phil? Du kan få vara hans fru och sitta i publiken och le ikapp med de blekta gaddarna och flika in med äppelkäcka kommentarer ibland. Min visdom för dagen består av: beklaga dig inte, någon körde just på min bil. Du kunde med andra ord haft det värre.

2007-07-03 @ 15:33:46
Postat av: Erik

VA? När du satt i den, eller när den stod parkerad... Sitta och le? Låter som en nog så svår uppgift... Jag antar utmaningen.

2007-07-03 @ 15:53:35
Postat av: S

Du kan få vara min handväska! *dör av flabb*
Ja, bilen är kaputt. En stressad och svettig man med en Jeep körde på den medan jag satt i godan ro på kontoret och kommenterade din blogg. Så nu väntar jag på att försäkringsbolaget ska höra av sig så jag får lämna in den på lagning och lackning. Andra hade säkert blivit vansinninga men jag blev inte så upprörd, klart det är surt men jag är glad att han inte smet bara. Sann optimism i en korrupt värld.

2007-07-03 @ 16:11:37
Postat av: Erik

Jag kan absolut vara din handväska. Duger jag till det då?
Det är lite märkligt med det där. Jag vet aldrig själv hur jag kommer reagera. Vissa gånger hade jag blivit vansinnig, andra kanske inte reagerat
alls.

2007-07-03 @ 16:15:20
Postat av: S

Jag tyckte på något sätt synd om den svettiga mannen. Hans fru jobbar på kontoret och hennes hår är stort, yvigt och tämligen ovårdat. Något som mest liknar könshår faktiskt. Han var stressad och väldigt nervös. Dessutom hade jag ett antal små "happenings" med min första bil, efter att jag hade tagit körkört. Det är väl karma kanske, kommer igen.

2007-07-03 @ 16:20:46
Postat av: Erik

"Karma is a funny thing" Som Earl hade sagt...
"den svettiga mannen" haha. Väldigt roligt. Hela din text kändes som en biskrivning ur "kalle och chokladfabriken" eller något sånt.

2007-07-03 @ 16:28:01
Postat av: S

Du ska veta att jag håller på att kolla på nya bloggdomäner nu. Bara för din skull.

2007-07-03 @ 16:38:36
Postat av: Erik

Sicken tjej du är... Puss på dig..haha... nu är det ju snart semester, då är det lungt, men sen då du...

2007-07-03 @ 16:44:12
Postat av: S

Du menar att jag inte behöver göra mig bråttom? Här har du varit martyrisk flera veckor över att ensam behöva dra lasset för underhållning juh ;)

2007-07-03 @ 16:45:35
Postat av: S

Du kan ju hjälpa mig och komma på något fyndigt namn att regga...

2007-07-03 @ 16:47:52
Postat av: Erik

Så du ska inte fortsätta med "skin"? Känner dig kanske inte riktigt så bra som jag skulle vilja för att hjälpa till med en så viktigt sak som ett domännamn!

2007-07-03 @ 16:49:55
Postat av: Erik

Detta börjar ju bli löjligt... Vad tror du om mail?

2007-07-03 @ 16:50:33
Postat av: S

Det går inte att ta tillbaka namnet, it´s gone forever and ever. Men jag ska nog hitta på något fyndigt. Skulle du ha någon snilleblixt så får du meddela detta.

2007-07-03 @ 16:54:00
Postat av: S

Tanken har slagit även mig faktiskt... Shoot. You first.

2007-07-03 @ 16:55:19
Postat av: Erik

Det ska jag göra...

2007-07-03 @ 16:55:25
Postat av: Erik

[email protected]
Min mail adress...

2007-07-03 @ 16:56:01
Postat av: erik

Fel
[email protected]

2007-07-03 @ 16:56:37
Postat av: S

Jag dör av flabb:
http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,1110777,00.html
Mailar dig efter rasten. Inget tillfälle att dricka kaffe får förgås på denna arbetsplats under några som helst omständigheter. Sorry.

2007-07-03 @ 17:12:48
Postat av: Erik

Haha. Det var roligt. Fast sådär amerikanskt sjukt...
Jobbar sent idag? Nu ska jag ut och springa, men ser fram emot ett mail i inkorgeon när jag kommer tillbaka...
Men du! Tro inte att du slipper kommentera bloggen i forsättningen bara för att vi börja maila istället. Men du behöver inte göra det 15 gånger... Bra va?

2007-07-03 @ 17:25:53
Postat av: Demonen

Ångesten har alltså fått dig i ditt grepp? Men vad beträffar normer, jag håller inte med dig om att normen ÄR att vara glad och frodig. Ibland kan man snarast tro motsatsen.
Alla har väl blivit så knäckta att de satt sig i soffan med en nyknäckt lättöl och Fleetwood Mac i högtalarna men å andra sidan finns det enormt mycket potential uppåt i sådana lägen.
//Alex

2007-07-03 @ 22:38:04
Postat av: Lida

Jag trodde all text på den här bloggen var automatgenererat spam.

2007-07-03 @ 23:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback