Vad är det där klamydia?

Nu har det precis mörknat. Jag får ångest när det mörknar. Fast jag får ju ångest av det mesta i och för sig. Men det känns som att  "snart måste du gå och lägga dig för att göra dig klar för ännu en dag." Men jag vill inte göra mig klar för ännu en dag, jag orkar inte... Men sen när jag ligger där imorgon i ljuset så får jag ångest om jag inte går upp...
Det blir mer och mer som han säger i livet från den ljusa sidan: "what if this is as good as it gets?" Ja, tänk om det är så...

Idag var jag och såg Transformers. Den var helt ok. Men till mitt förtret så var det massa barn där. (Tydligen är jag väldigt bra med bara, men tyvärr har mitt känslosystem inte riktigt hängt med i svängarna.) Men då hände en rolig sak. Klamydia reklamen kommer på bion. Jag sitter där och myser för jag vet vad som väntar. Och mycket riktigt, en sekund efter den reklamsnutten är slut hör jag frågan från alla håll: "Vad är det där Klamydia?" Föräldrar som skruvar på sig och jag tänker. "Det kan ni gott ha som tar hit era små as till barn när jag ska se på Transformers" Tyvärr är barn enfaldiga och sekunden efter har de glömt sin fråga när de ser två tecknade lergubbar slåss i nästa reklam snutt. Jaja, säg det roliga som varar...

Gjorde precis IQ testet på Illustrad vetenskaps hemsida. Det gick väl som väntat. Men över medel i alla fall och det är det som räknas... Jag satsar på EQ istället... Något som jag har mycket av men skulle vilja ha betydligt mycket mindre!!!

Jaja, nu får det vara nog för idag... Kanske ska se ett Jericho avsnitt till och vänta på mail. Men jag tror att det blir sängen istället, mailen har nog stäng för ikväll....

Vaya con dios amigas...

Erik

Kommentarer
Postat av: Lida

Var nästan på väg att ringa dig förut o berätta en historia som jag tror skulle falla dig i smaken. Morsan berättade iaf att hon hade haft en bordsherre på en middag som satt o smsa på sin telefon typ hela tiden. Till slut blev morsan frågvis o undrade vad det var han höll på med. Då visade sig att killen hade tvångsbeteendet att hela tiden sitta o skriva limerickar, o det var det han gjorde på sin telefon. Tyckte jag var kul. Skit samma märkte att historien inte hade samma stuns i skriven form. Å andra sidan har ju alltid morsan varit historieberättaren i familjen.
Imorgon är en ny dag! Carpe Diem Erik!
Haha den var kul.

2007-07-10 @ 23:36:16
Postat av: Lida

Man kan ju iaf definitivt fråga sig om det är limrigt o skriva limerickar.

2007-07-10 @ 23:37:07
Postat av: S

Då ska jag ge dig ytterligare ett hett tips, köp INTE Grynets bok till någon som inte är könsmogen än. Ty däri står det en anekdot om hur man gör en påskkyckling av en tampong (fråga mig inte hur). En då 9-årig gammal flicka ställer naturligtvis vissa påföljdsfrågor. S försöker att försiktigt svara "jo, du vet, mamma kanske har berättat för dig om...?" Svar NEJ. "eh, nehe, men hon kanske har nämnt något om...? Svar NEJ. Högst otrivsam situation. Förresten tycker jag därför att Sister S bör ta sitt moderliga ansvar och se till så allt det där redan är ombesörjt så vi slipper fler obehagliga frågor och incidenter framöver. PS. Säg till om du behöver någon tillhörande de 4 smartaste procenten för att ta i det hela, så ska jag se vad jag kan göra ;) DS

2007-07-11 @ 08:35:23
Postat av: Erik

Det roliga med dig Lida är ju att jag ser det så bra framför mig när du berättar historien... Och NEJ, det låter helt olimrigt!!!

2007-07-11 @ 11:12:25
Postat av: Erik

Grynet passar jag mig för över huvudtaget. Hon skrämmer mig lite...

2007-07-11 @ 11:12:59
Postat av: Sister S.

Och den kommentaren kommer från en syster som trots ett nytt nummer av Bamse och en rejäl godispåse måste följa med in i undersökningsrummet hos en doktor av kvinnliga sjukdomar och undrar febrilt vilken slags doktor hon är. Vid synen av gynstolen utbrister sedan S. - Aha du är tandläkare! Förresten är du hemma ikväll - vi behöver inhandla hö till storätaren (nej jag menar inte min respektive - fast det hade gjort underverk på
matkonto). Jag och mina mini-me skulle vilja kolla på hallen.

2007-07-11 @ 11:23:18
Postat av: S

Jag har tvättid, behöver måla listerna (han ÄR ju så noggrann) och A kan vara där med. Men ni är naturligtvis välkomna, hemma är jag ju! Synd att du inte sa det imorse, då hade jag kunnat handla bullar eller något. Nu är det torra riskakor som bjuds på isf ;)

2007-07-11 @ 14:00:20
Postat av: Erik

Jag ser att behovet av din egen blogg är stort i dagsläget...haha

2007-07-11 @ 15:41:01
Postat av: Sister S.

Varför egen blogg när det är så givande att dela med sig av ankedoter till andra som kanske inte haft samma bittra familjeliv som vi:) eller vad vet jag?

2007-07-11 @ 16:08:02
Postat av: Erik

Haha. Det ligger mycket i det, kul att ni bjuder på er själva!!!

2007-07-11 @ 20:43:05
Postat av: Filmvetaren

http://www.tv.com/entourage/sorry-harvey/episode/1048267/summary.html?om_act=convert&om_clk=episodessh&tag=episodes;title;1
och den "riktiga" Weingard
http://www.imdb.com/find?s=all&q=harvey+weinstein

2007-07-11 @ 22:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback