Hur jag märker att jag behöver semester...

...Jag retar mig på alla på min arbetsplats. Men jag tänker inte helt och hållet ta på mig allt i denna aggression. Vissa är verkligen dumma i huvudet. Vissa har förändrats så mycket genom att de har fått en ny titel på sitt visitkort.

Ta S tillexempel. Idag när vi satt och klistrade kuvert och ett av underlagen som ska i kuverten håller på att ta slut säger hon kvinnligt! "Vet ni var det finns fler såna här?" Jag är man, men jag förstår ändå att hon menar "hämta fler såna... idiot". Följaktligen svarar jag "japp, jag tror de finns på lagret" (underförstått det går bra att hämta dem där). Hennes reaktion blir tystnad.... En minut senare (nu är underlagen slut) "Hittade ni några fler såna här eller?" Min reaktion blir då först tystnad, sedan säger jag följade... "Jaså det var ett sådant, 'vet ni var dem här finns' du vill att jag vi ska hämta dem?" Som svar får jag: "JA, JAG SITTER JU HÄR OCH JOBBAR...." Väldigt sällan förstår jag människor, jag förstår ALDRIG vissa kvinnor....


Snart midsommar... Tack och adjö


//Erik

Kommentarer
Postat av: kim

hahaha underbart!

Postat av: S

Delad aggression är hälften aggression, count me in. Jag är i samma fas. Trött på jobbarkompisarna och suktar på platsbanken.se Undrar dock om det på en anställningsintervju kan vara gångbart att presentera sig själv som aggressiv och intolerant. Hsh, ibland när det är en "Falling Down" dag, försöker jag hålla mig på mitt rum så mycket som möjligt för att inte riskera ett sammanbrott. Idag tog jag långlunch och åkte till havet och solade mig. Det ger lite kraft, jag höll nog modet uppe ända tills 14:30.

2007-06-20 @ 20:27:12
Postat av: S

Snälla, arma karl. Ta dig i kragen och underhåll mig igen. Jag lider alla kvar möjliga på jobbet och håller dessutom på att renovera hemma. Jag ber dig. Roa mig. Bara lite. Önskar dig en trevlig midsommar, själv har jag idag varit och handlat det viktigaste: rödvin och astmainhalator på Apoteket(en allergiker firar midsommar bland katter, hundar och hästar under pollensäsong, säger sig själv hur lyckat det kan bli). Jag återkommer med rapport om intresse finnes.

2007-06-21 @ 21:28:34
Postat av: Erik

Intresse finnes verkligen. Du säger underhåll mig, men vem ska underhålla mig? Känner mig faktiskt lite småsviken när du la ner bloggen. Jag gillar uttryckt Faling down dag, använder det en hel del själv?
Så hur var midsommar? Vad är det du jobbar med som är så trist? Jag saknar våra bitska ordväxlingar...

2007-06-25 @ 16:27:01
Postat av: S

Jag får fundera på att återuppta den, dock ej nu när stressen nått oanade höjder. Jag är socionom, en av dem som Janne Josefsson regelbundet ägnar sig åt att hänga ut i diverse sammanhang. Midsommar var mycket trevlig. Har varit på landet hos en kompis hela helgen (astmainhalatorn gick varm), kunde dock inte hålla mig från att rida på hennes hästar en tur. Jag är inte någon van ryttare direkt men det brukar vara trevligt. Denna gången var det hopphinder uppställda på banan och jag såg hur hästen sneglade lystet mot dem och sneddade dit för att ta ett litet skutt över. Jag har aldrig hoppat i hela mitt och har för avsikt att fortsätta avstå ett tag till, så lyckligtvis fick jag girat undan från vad som kunde blivit tämligen spännande och upphov till ev. benbrott. Jag saknar också våra ordväxlingar men jag lägger det fulla ansvaret för att skriva blogginlägg på dig, så jag har något att kommentera ;)

2007-06-26 @ 09:04:35
Postat av: Bridgeprofeten

Du e så dålig på bridge juu.

2007-06-26 @ 23:06:17
Postat av: Slaktaren från Mölndal

Säger det igen: Du har tappat det!!!

2007-06-27 @ 10:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback