Vacker väder ovanför molnen...

Sitter på jobbet. 1800. Telefonerna ska stängas för inkommande trafik, fast det brukar vi strunat i . Jag och min super sidekick Benny håller ställningarna. De är en vacker vinterkväll som går mot vår utanför mitt fönster....

Av någon anledning sitter jag och tänker på ett arbeta jag gjorde på Gymnasiet. Jag gjorde en låtanalys av kents "innan alltind tar slut" i mina ögon en fanastisk låt och jag gjorde också en fanastisk analys...
Jag fick IG på hela spektaklet... Kanske var det för att jag hade ett stort finger som "omslag"? Det var inget lånfinger om det är de ni undrar, utan mer ett uppfordrande pekfinger... Hur som helst, betyget blev det samma..

Häromdagen så satt jag och tänkte på ett "moment 22" i mitt liv... Det är den eviga tankegåtan förhållande som jag behandlade.... Det var när jag var mitt uppe i mitt "24" maraton. Jag insåg då följande. Att många av de saker jag gillar att göra hade varit omöjligt att göra om man bodde tillsammans med någon eller till och med om man "bara" hade ett förhållande. Jag gillar till exempel att köra bil för mig själv och lyssna på musik. Jag gillar också att titta på film för mig själv... Båda dessa saker kräver ju ensamhet, alltså kan jag inte göra det tillsammans med någon annan!?
Samtidigt så känner jag en saknad eller ett begär...

Tror att lösningen på mitt "problem" finns i Lill Lindfors låt "en man i byrån" Den handlade ju förvisso om en dildo, men jag tror att ni förstår vad jag menar. Jag vill ju ha någon på mina vilkor. men samtidigt är det vilkor som jag inte vill ha (ytterligare ett moment 22). Alltså SÅN vill jag ju inte vara, men samtigt skulle jag aldrig orka med en relation, det tär alldeles för mycket...

Vad göra, vad göra?

//Erik

Kommentarer
Postat av: S

Jag gillar att vara hemma ensam. Jag gillar att promenera ensam. Jag kräver ett stort mått av kvalitetstid i mitt eget sällskap. Har du träffat alltför osjälvständiga tjejer eller what? Om de är över 18,5 år och har en viss självkännedom och stabilitet så skulle jag nog tro att det är helt okej att vara för sig själv en stund, annars kvävs man juh. Undvik "hanväske-tjejerna" så går det nog finfint :)

Postat av: S

Vadan står det 0 kommentarer, jag har ju kommenterat! Morr. Tekniken tycker inte om mig idag.

2007-03-23 @ 08:17:43
Postat av: Erik

Haha. Jag har också upptäckt det där med att det står 0 inlägg. Vet inte hur det fukar, men inlägger ligger här...

Kanske har träffat för få tjejer. Jag har en inbillad förställning att förhållande inte skulle fungera för att jag inte hade fått så mycket utrymme jag behöver...

2007-03-26 @ 22:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback