Jag har trååååkigt....

Följande överskrift är hämtat från en dokumäntär om en svensk kille som seglade jorden runt på egen hand i en liten, liten båt. Han hade en kamera med sig och filmade allting. Vid ett tillfälle (som filmades, säkert fler på riktigt) sitter han i totalt stiljte med inget land i sikte och skriker ut sin ångest...

Så är det på mitt jobb nu under maj och juni. Men jag är inte på någon båt där ända mål är att överleva! Nej, jag är på ett förbannat kontor och människor kräver av mig att jag ska göra saker som strider mot min natur och som jag absolut inte vill...

Wikegård hade sagt "bo i ansiktet" och menat att det för fan bara är att ta tag i sakerna... Jag försöker, tro mig, men jag har väldigt svårt att ta mig för det... När det är mycket att göra och vissa här på företaget är stressade går jag på 60 procent.... Nu är jag i stort sett i dvala... Jag skrev tidigare att båt-killens enda mål var att överleva... Det är nog fan mitt enda mål också...Överleva att dö tråkdöden innan sommarledigheten...

Jaja, jag tackar för att ni har lyssnat... Det hjälpte lite... Ska ta tag i saker... På tisdag, jag lovar...

//erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback