Quis custodiet ipsos custodes...

Sitter och läser mina gamla blogg inlägg... Mycket skrivet om T på sistone, ska sluta med det, måste sluta med det...

Fan vad häftigt det hade varit att prata latin. Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med det, men jag tycker att det låter vackert och det är ju så  mytomspunnet, i alla fall i min bok. Visst, jag kan ju slänga mig med lite latinska citat, men tänk att kunna prata det flytande...
Fan jag kan ju inte ens prata med bönder på bönders vis, jag har ju knappt sett en lie... Inte för att bönderna använder det så mycket nu för tiden, men ni förstår vad jag menar...

Imorgon ska jag ut på... ja vadå? Jo någon form av aktivitet med jobbet... En sabla överraskning... Jag HATAR överreaskningar. Det kan ju hänga ihop med min OCD, men hur som haver så är jag inte mycket för det... Men, men det är väl bara att bita i det sura...

Nu ska jag äta ett äpple tända en cigg och le åt grannarna.. Nej just det, jag röker ju inte...


//Erik

Kommentarer
Postat av: S

Det där med jobbet, inget som kan lösas med hastigt påkommande åkommor såsom feber eller? Själv sprang (nåja, hasade) jag runt på Vårruset igår, för det blev jag nästan arresterad av en polis på vägen dit samt fick feber och halsont idag. MEN det är fullgott skäl för att gå hem tidigare och äta smågodis, alltid något :)

2007-05-09 @ 15:00:56
Postat av: Erik

Jag känner mig väldigt ambivalent kring hela arrangemanget. Det är lite som askungen sa, det kan ju bli "gör trist och långtråkigt och alldeles underbart..." vem vet..

Tråkigt att du är sjuk, men smågodis är ju gott...

2007-05-09 @ 15:47:01
Postat av: Erik

Åh vad var det med polisen!? Förargelseväckandebeteende?

2007-05-09 @ 15:49:35
Postat av: S

Jag är hemma från jobbet idag. Nu har jag alltså tittat på morgon TV, Våra Bästa år och snart är det Oprah *mysa*. Jag hade säkerligen blivit arresterad under den brottsrubriceringen om han hade tagit mig. Men det ursprungliga synden var att jag cyklade på fel sidan vägen (vilket naturligtvis är ett fruktansvärt brott att uppmärksamma i dessa tider när samhället i princip sköter sig självt och har allehanda laglydiga medborgare). Problemet var nog inte cyklingen utan det faktum att karln var tyken som stryk och frågade "hur gammal är du egentligen" och "har du körkort". Jag replikerade då genom att förklara att jag inte tänkte svara på några frågor innan han tilltalade mig i ett trevliga tonläge. Det var nog där skon klämde så att säga ;)

2007-05-10 @ 11:56:53
Postat av: S

Förresten har jag en genväg till att lära sig latin. Lägg bara till ändelsen "us" på allt, så låter du hemskt belevad. "Jagus stegus just upp ur sängus". Mycket högdraget.

2007-05-10 @ 11:58:20
Postat av: Erik

Haha. Skinn på näsan.. Sånt gillar vi. Tror nog han blev ganska förvånad över det bemötandet...

2007-05-10 @ 12:21:58
Postat av: Erik

Vad ska jag göra nu när din blogg är borta då. Jag har ju tappat en av de viktigaste tidsfördriven jag har...

Krya på dig förästen..

2007-05-10 @ 13:54:54
Postat av: S

Tack. Jag är fortfarande sjuk och jag har sjukt tråkigt efter tre dagars sängliggande. Denna morgon har jag tittat på Martha Stuwart på TV plus när hon bakade kakor (fan, man blir ju bara hungrig av det). Dessutom skulle jag vara hurtig och dricka soppa men skållade mig på den, hade man inte ont i halsen innan så...

2007-05-12 @ 14:44:38
Postat av: S

Vad fan, jag skrev ju ett frodigt inlägg här precis *morr*. Jag är fortfarande hemma och har har sjukt tråkigt. Har spenderat morgonen genom att titta på ett dubbelavsnitt av Marthas matlagning, de bakar kakor (och jag blir bara hungrig). Skulle förresten vara käck och äta soppa med, skållade mig på skiten så hade man inte ont i halsen innan så har man det nu.

2007-05-12 @ 15:05:10
Postat av: S

Jaha, där kom båda på en gång. Spännande. Nog det mest spännande som hänt idag. Eller kanske till och med på tre dagar... ;)

2007-05-12 @ 15:06:21
Postat av: S

Nu är båda borta igen! Vad ÄR detta? Jag blir så matt att jag nog måste vila middag. Igen.

2007-05-12 @ 15:07:55
Postat av: Erik

Haha, du är rolig du, det är svårt det här med internet.. Varm soppa är aldrig bra....

2007-05-12 @ 17:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback