Tömd socialbägare...

Ojojoj. Idag har jag varit förvånadsvärt duktig. Jag har dessutom gjort många märkliga val... Men så sitter jag också här nu med en socialbägare som är så tom som en bägare kan vara... Snustorr för att använda ett beprövat uttryck.
0820 Uppstigning och samling vid pumpen (detta är ju självklart bara en omskrivning för frukost och diverse morgon bestyr)

0910 Hämtar F även kallad E. Hans morgonbestyr (dvs slänga i sig tre mackor, dricka två koppar kaffe, lite vatten och lägga in två snus) klarar han enkelt av i min bil.

0910-1020 Bilfärd till Gällstad och lager 157...

1020-1220 Försök till shopping ( jag säger försök då jag på 2 timmar fick med mig en t.shirt a 220 riksdaler... Fast eftersom jag åkte 20 mil för att köpa den så gick den på 420, men vem fan räknar? uppenbarligen jag...)

1220-1300 Lunch...

1300-14-15 Hemresa... (under denna resa fattar jag det i mina ögon något märkliga beslutet att ringa och boka in middag hos mina föräldrar trots en redan mycket socialt krävande dag...

1430-1715 Kvalitets tid, ladda batterier... (mänskliga...)

1730-1900 Middag hos föräldrarna.

1915-2100 Fika på Tornet...

Jag märker i slutet på denna fika (precis som jag tror att mina fellow fikare gör) att min socialabägare är tömd, jag blir lätt irriterad och rastlös. Jag har verkligen kämpat mig igenom dagen och hållt mig flera gånger för att skrika ut absurditeter... Jag tycker att jag var ganska duktig lyckades bra... Har nästan tillbringat en hel dag i nyktert tillstånd med andra människor, jag börjar mer och mer likna..."EN RIKTIG MÄNNISKA..."

//Flickornas laban...


Kommentarer
Postat av: S

Låt mig säga som såhär. Jag och min syster konststerade just att du är nog den enda jag "känner" som varit på Lager 157 i 2 timmar (vi andra behöver mycket mer) och som kommit därifrån med enbart en t-shirt. Till och med mitt snåla ex. som verkligen räknade bensinpengar och allt annat som kunde kalkyleras på, gick därifrån med varor för 2000 spänn. Jag vet inte om jag ska imponeras eller beklaga. Själv är jag fortfarande sjuk. Man tycker ju att det borde ge med sig snart men icke, jag låter som Marge Simpson, så förkyld är jag. Speciellt om jag bara morrar sådär stilla och ogillande åt något som hon brukar göra, då liksom slår rösten över och blir hes. Idag innan Våra Bästa år och Oprah ska jag dock försöka mig på en utflykt till bageriet nedan för att köpa en fralla och till Svenska Kakel. Jag måste ut och rasta mig själv.

2007-05-14 @ 10:33:12
Postat av: Erik

Svenskt kakel låter ju jättekul att ta en prommenad till. Haha.

Vad det gäller min lager 157 resa så brukar jag vanligtvis komma hem med grejer för just runt 2000, men denna gång hittade jag fan inte nåt... Jag skulle nog vilja säga att det är beklagligt... Men, men bättre lycka till hösten...

2007-05-14 @ 11:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback