In the words of Will Ferrel, "I feel like I'm taking crazy pills!"

Ibland undrar jag -lik rubriken visar- om det är något seriöst fel på mig eller på min omvärd. Är det jag som är helt ute och cyklar eller är det alla runt omkring mig som inte har någon som helst koll. På senare tid är det en hel massa människor runt omkring mig som får en massa beröm som de i mina ögon inte alls förtjänar.

Jag förstår ingenting. Vad är det som händer. Det där var ju inte bra, människan är ju en idiot, ect, ect. Jag vet att vissa av er som läser detta kommer säga. "Fan vad bitter du är, bara för du inte får något beröm osv. " Men det är inte det som är grejen. Beröm är bra, när någon fötjänar beröm, på samma sätt är beröm dåligt när människor inte förtjänar det.
Ta hunden som ett exempel. Tänk om man gav beröm när man sa "vecker tass" och hunden ställde sig på bakbenen. Det är ju jätteduktigt gjort, men det är inte rätt och fötjänar inte beröm utan feedback.  
Vissa ger beröm bara för att de är för skraja för att säga att något är dåligt och kalla saker för sina rätta namn. Se bara på idol. "Min mamma tycker att jag sjunger jättebra". Då är hon alltså helt tondöv eller så ger hon falskt beröm.

Nej, sluta upp med daltandet. Ge beröm när människor fötjänar det, när det inte förtjänar det ge dem feedback så de kan förbättra sin prestation vad den än må handla om...

//Skräddan

Kommentarer
Postat av: Annie

Vad har hänt med din blogg ? Jag saknar den verbala tennismatchen mellan dig S. och Sister S. - har du dissat dem ? Eran humor var den bästa...

2007-11-29 @ 17:26:50
Postat av: Erik

Hej Annie. Roligt att höra. Tyvärr gjorde jag det klassiska misstaget att vara för nyfiken kring vem den mystiska S var och det skar sig lite... Jag ångrar det djupd då även jag njöt av tennismatchen. Hon var mitt bollplank och vänlig nemisis....

2007-11-30 @ 08:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback