Angående allvarliga ting

Igår när jag la mig för att sova hade jag två tusen tankar i huvudet. Borde gått upp och bloggat direkt, men då hade tankarna säkert försvunnit. Först och främst är det ju hockeyn som knager. HUR ska jag få spelarna att förstå det jag redan vet? Vikten av discplin och att träna hårt och att vara nogranna. Vissa fattar det, men alldeles för få tyvärr... De måste snart förstå....

En annan tanke som är mer seriös som jag fick igår är angående alkoholism... Jag vet inte varför jag började tänka på det, men när jag väl gjorde det låg jag och grubblade ett tag... Vad är det som får en människa att helt duka under för flaskans befallning.
I unga år finns det ibland en romantisering kring alkoholen och dess inmundigande. Men det finns ju som bekant väldig få romantiska saker kring en alkohliserad person. Jag är ju som bekant ingen optimistisk person, men jag har svårt att föreställa mig att jag någonsin skulle kapitulera så inför alkoholen. Jag säger inte på något sätt att de som gör det är svaga människor, utan jag undrar bara vad som driver dem, får dem till att göra det. Förstår de inte hur många som far illa runt omkring. Även om det dövar deras känslor så är det ju många andra runt omkring som far illa, jag tänker främst på barn och liknande...

Helveta vad seriöst det blev, det var inte meningen kära läsare, men jag var tvungen att få ur mig det...

En sak som jag har hört som är lite grann sammanlänkade är kommentaren.

"personer som blir deprimerade har aldrig lärt sig att vara ledsna..."

//Erik

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra inlägg!

2007-09-03 @ 14:59:25
Postat av: J20 på is

"Först och främst är det ju hockeyn som knager. HUR ska jag få spelarna att förstå det jag redan vet? Vikten av discplin och att träna hårt och att vara nogranna. Vissa fattar det, men alldeles för få tyvärr... De måste snart förstå...."
Försök vara lite ödmjuk och trevlig, det är ju alltid en början. "Hård men rättvis" funkar också bra.

2007-09-08 @ 16:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback