Haute ist mien tag..

Ursökta min tyska. Men idag har faktiskt varit en bra dag...

Jobbet var helt ok idag. Inte bra såklart för det kommer aldrig att jobba vara. Men helt ok...

Sen åkte jag och köpte en pryl i en affär och nu fungerar mitt internet som det ska. Det har väl blivit lite långsammare, men det fungerar, och det är skönt...

Sen åkte jag ner till fotbollsträningen, jag var sådär lagom sugen att träna, men när man ner kom ner och träffade boysen var det sådär som det alltid brukar vara, allt vände och det blev riktigt trevlig...

Nu till något mycket konstigt och ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat...

Idag släpptes kents nya singel... Minns i skrivande stund inte ens vad den heter... Detta sagt av en kille som för några år sedan hade sålt sitt hjärta för att få gå på konsert med pojkarna från Eskilstuna. När jag gick ur bilen nu när jag kom hem från träningen så började de precis spela låten på P3. I normala fall skulle jag sitta kvar och njuta sjunga med och bara leva mig in...

Jag tänker inte säga "de har sålt sig" och såna saker. Det tyckte jag att de gjorde när de släppte "vapen och ammunition", nej det tänker jag inte säga. Jag har insett saker, blivit visare. Allt går ju ut på att sälja. De har en produkt som ska försörja dem. Deras roll är inte att underhålla en liten missanpassad skara människor och deras brustna hjärtan... Nope, det går ut på att tjäna pengar... Alltså har de sålt sig, men de har gjort det dyrt... MEN...

Man kan å andra sidan sälja sig på olika sätt. Jag menar inte att man ska göra idiepop resent av livet, men man kan göra "music for the masses" på ett snyggt sätt? Just Depeche Mode har ju gjort precis detta. De har ändrat sin stil men hela tiden varit produkten trogen. Andra exempel är tex David Bowie och Coldplay.
Förstår ni vad jag menar? Tex David Bowie har ju bytt stil oftare än vad Al Pacino säger "fuck" i Scarface. Men han har alltid behållt sin stil...

Det jag menar är att detta har kent helt och hållet missat. Jag bryr mig inte alls att de gör tuggimmi-dicso. Det är helt ok, och kent kanske hade kunnat göra det bra. Men varför behåller de inte de djupa texterna och de melankoliska tongångarna!? Det som har varit deras signum och det som många med mig älskar....  Är det någont som kan förklara det? För även den musiken har väl sålt ganska bra?

Upplys mig...

//Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback