Jag ska skaffa porslinständer... Praktiskt...

Den här dagen har inte börjat bra... Eller man kanske ska säga att den börjat som man kan vänta... Jag har varit hos tandläkaren idag.. Jag har inget emot att de rotar i mina tänder, jag har till och med inte så mycket emot de ockerpriser de tar för en undersökning. Det jag däremot stör mig så mycket på att jag knappt kan sitta still på stolen på jobbet och definitivt inte kan arbeta är det faktum att man har fan ingen aning om de ljuger eller inte när de säger att man måste laga något. Man verkar heller inte ha något som helst sätta att påverka om man får hål eller inte...

Jag sköter mig (tycker jag själv) grymt bra. Jag äter regelbundet, dricker bara vatten, och äter måttligt med sötsaker. Sköljer flour och sköter min övriga munhygien näst intill perfektion... Ändå säger min tandläkare  - med ett lite flin bakom munskyddet - "jag har upptäckt två hål här faktiskt".... Hur faaan ska jag veta att han inte bara ljuger mig rätt upp i ansiktet...

Fram till det att jag fyllde 19 hade jag inte ett enda hål... Varför? Jo för det var gratis att laga dem då... Så fort det började kosta pengar så hittar de hål fan ta mig överallt.... " det är mycker ovanligt men du har faktiskt håla i alla tänderna... Det kommer kosta dig hela din jävla årslön... ledsen för det..." Och man har absolut inget att sätta emot, man får stå där med mössan i hand och säga tack så mycket snälla tandläkaren, vad skulle jag göra utan dig?! Ja, kanske så skulle man kunna göra något roligt för sina pengar...

Det är nästan snudd på utpressning. Tandläkaren är ett ställe där man får betala för att inte få något... Ungefär som en mobbare... "ge mig 50 spänn så får du INTE stryk..." det enda är att mobbaren alltid är billigare en tandläkaren... Och att tandläkaren ger en stryk under tiden som de fixar så att man inte får någonting... Dubbelt upp för dem, dubbelt minus för mig...

//Erik

Kommentarer
Postat av: kim

Har du varit på kräftskiva i år?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback