Livets små glädjeämnen...

Folk som känner mig vet att jag inte är någon sprudlande optimist direkt. Dock försöker jag att glädja mig åt de små nöjena i livet. Likt  Ethan Hawke i "reality bites" när han säger " a quarter pounder whit chees those are good" försöker jag hitta de små sakerna som förgyller vardagen...

Igår kom ett sådant ögonblick.

Jag har ingen parkering hemma utan får stå på gatan utanför huset. När man kommer hem vid 16 eller på helger och så brukar det aldrig vara några problem. Men kommer man hem efter 19 brukar de flesta platser vara tagna och man får stå en bra bit bort... Igår kom jag hemkörande vid 2130. Jag har varit och handlat och har en tung kasse i baksätet. Jag svänger upp för min gata helt på det klara med att jag har en liten prommenad framför mig då det magiska inträffar... HELA parkeringen är ledig... De 4 bästa platserna precis utanför huset. Jag skulle vilja säga att de har aldrig hänt och kommer aldrig att hända igen, men igår så steg GUD ner från sin himmel och löste parkerings situationen...

Se, såna små glädje ämnen är inte att leka med... Jag somnade med ett leende på läpparna... Tror jag i alla fall...


//erik

Kommentarer
Postat av: Moster

Jag är övertygad om att du somnade med ett leende på läpparna. Det är verkligen inte alla dagar (kvällar) man har en sån tur med P-plats. Lycka till även i fortsättningen.
Moster

2007-09-16 @ 17:16:21
Postat av: Alex Schulman

Ja det här med parkering brukar ju annars vara förknippat med svordomar och slitet hår. Kul att höra att gårdagen var ett undantag. Säger som moster, lycka till även i fortsättningen med ditt parkerande!
Blev han Ethan glad för en burgare och du blev glad för din parkeringslycka, är det där likheten ligger? Att ni bägge blivit glada av ngt som inte spelar någon roll i det stora hela? Har jag fattat rätt?

2007-09-17 @ 11:50:29
Postat av: Erik

Ja, eller att detaljerna är det som är viktigast att glädja sig åt, man kan inte finna stora kärleken eller vinna på lotto varje dag...

2007-09-17 @ 14:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback