Att dumpa eller inte dumpa

"Tog tåget ner, du skulle dumpa mig Bättre på plats än genom telefon" Så sjunger hon.
Varför är det så mycket bättre att bli dumpade ansikte mot ansikte. Är det för att person i fråga som blir dumpad i alla fall ska ha chansen att ge vederbörande en örfil? Är det för att den som dumpar ska visa lite sista respekt till den som han/hon dumpar. Är det för att man ska ligga med varandra en sista gång? 
Ofta undrar jag om det inte är bättre att både bli dumpad och att dumpa någon över telefon. Varför?

1. Det är lättare och smidigare
2. Mindre känsligt utan visuela intryck
3. Kan lätt komma därifrån.

Och allvarligt talat, hur många som du har gjort slut med eller blivit dumpad av håller du fortfarande kontakten med? Inte så många väl. Visst om du gör det via telefon kanske det kan komma någon som sprider att du var så himla osmidig i ditt sätt att "göra slut" men bryr du dig egenltigen? Du är ju fri, alt förkrossad över att ha blivit lämnad spelar det så stor roll om det görs via telefon eller ansikte mot ansikte? Jag tror det inte, men se min tro är klen...

//Skräddan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback