Att folk kan ha det så bra...

Ganska ofta får jag höra att "tänk på barnen i Afrika" och så vidare. Det vill säga att jag inte ska klaga för att jag har tak över huvudet och sådär... Det är väldigt sällan jag får höra "tänk på killen i Fernie som har 80 cm puder". Ja, för visst, det finns dem som har de sämra och jag tycker faktiskt att jag ägnar dem en tanke då och då. Men det finns ju väldigt många som har det jävligt mycket bättre också, till exempel grabben i Fernie. Men honom är det tydligen inte meningen att jag ska tänka på... Mycket märkligt måste jag säga.
Det är också märkligt att jag mår ungefär lika dåligt när jag tänker på de i Afrika som grabben i Fernie, fast på olika sätt. Detta gör mig säkert till en dålig människa i guds ögon, men det pekar ju också på det stora klyftorna som finns i orättvisans namn...

Till något helt annat.

Jag har anmält mig till en skrivarkurs. Jag börjat titta lite på detta igår eftersom jag ska börja på torsdag. Jag blev jättenervös. Alla verkar så grymt seriös och har läst 400 poäng litteraturvetenskap och skrivit pjäser och fan och han moster. Vad har jag gjort? Knappt lärt mig alfabetet och försökt komma till ordning med min dyslexi! Det går sådär förövrigt...

Som sagt sjukt nervös, vi får se hur detta går...

Vill ni kolla in "grabben i Fernie" hittar ni honom här nedan...

http://www.danielt.blogg.se/


//Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback