"Oh herregud vilken kropp!"

Vad var er första tanke när ni såg titeln på inlägget. Jag kunde just tänka mig det.

Jag har ju själv tänkt den tanken om något vackert jag har sett någonstans. Men det är roligt med språk hur samma mening kan ha så olika innebörd.

När jag klev ur bilen igår efter att jag hade spelat fotboll och fått - till och med i mina mått mätt - ordentligt med stryk och kroppen kändes väldigt sargad var min första tanke just det. Oh herregud vilken kropp. I bemärkelsen "det här var en trött rackare". När jag sedan efter duschen står och tittar mig själv i spegeln är det dags igen. Oh herregud vilken kropp. Denna gång i bemärkelsen "det där var ingen rolig syn".
Det är otroligt hur samma ord kan skifta så mycket i betydelse.

//W.A Lander...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback