Om att hitta sig själv.

Jag har saknat bloggen. Jag har ju den mitt framför mig varje dag, men ändå är det som om den inte är där.

Dagens fundering handlar om begreppet "hittat sig själv". Ofta så får man höra eller läsa någonstans att det var en kille/tjej som hade inte var så populär på gymnasiet men som nu verkligen hade hittat sig själv. Vad betyder det. För det är väldigt sällan som någon säger det om sig själv. "Jag har verkligen hittat mig själv" hör man sällan. Däremot beskriver ofta andra någon de känt för ett tag sedan och nu träffat på igen. Men återigen, vad betyder det.

Spontant vill jag säga att det betyder att DÅ var personen ful nu är den snygg. Eller för att generalisera något mindre. "Då tyckte jag personen var ful, men nu har han/hon verkligen en egen stil som passar". Är det kanske det, det går ut på att hitta sig själv. Då var jag punkar och glädde mig så, men fan jag passar ju bättre i snelugg och enbart svart. Gött jag är en synthare, jag har hittat mig själv?

Är det någon som vet svaren, upplys mig gärna. Exakt var är det man hittar sig själv?

//Skräddan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback