Världens bästa tv serie och staden som regnade bort...

Det är faktiskt ett smärre mirakel att jag ännu inte skrivit om världens bästa tv serie. Den heter "Entourage" och utspelar sig i Hollywood och kretsar kring en "upcoming" skådis och hans "posse". Fantastisk serie med en riktigt skönt stämming som man bara sitter och myser åt. Att sedan Jeremy Piven gör en paradroll gör ju inte saken sämre....

Nu till den andra delen av min rubirk... Någonstans under alla vattenmassor runt omkring mig ligger min vackra stad som jag bor i. Men det är helt omöjligt att se, för den täcks av en ocean... Jag har ingen minne av att det någonsin regnat såhär mycket under såhär lång tid...
"cant rain all the time..." säger Branon Lee i the Crow... Men just nu verkar det faktiskt som att han har fel.. För det var länge sedan jag såg en torr bit asfalt eller gick på en lerfri gräsmatta...
Jag klagar inte, för jag klarar mig lätt igenom detta regnade... Jag drar bara upp kragen och ler skyggt åt alla jag möter... De flesta tittat på mig och skakar mental på huvudet... Men vad ska man göra, måste ju hålla huvudet högt, inte låta sig knäckas....

Jag ska bygga en ny ark...

//Erik

Kommentarer
Postat av: jocke med foten

Jag är även en stor fan av entourage, stora favoriter är ari gold och johnny drama. Man börjar dock fundera lite på varför det i väldigt många amerikanska serier med lite "tvivelaktiga" karraktärer ofta finns en "brandon walsh"-typ som springer runt och håller uppe moralen...jag syftar naturligtvis på E. Som ett "gammalt" bevvan fan kanske du kan kommentera på detta?

2006-11-22 @ 12:39:32
Postat av: jocke med foten

Postade en kommentar men den verkar ha försvunnit :S
får fösöka att rekapitulera det efter bästa förmåga:

Som du vet är även jag ett stort fan av entourage, favoriterna är helt klart ari gold och johnny drama.
funderar dock lite på varför det i väldigt många amerikanska serier innehåller en karraktär av "brandon walsh"-typ vars syfter verkar vara att hålla uppe det moraliska, tänker här naturligtvis på karraktären E. Hur känner du där som "gammalt" bevvan fan?

2006-11-22 @ 12:48:08
Postat av: Erik

Ja du jocke.. Bra fråga, men även E har väl gjort sina små klavertramp lika så som Brandon gjorde. Tänk bara speldjävuls skandalen han var inblandad i under många avsnitt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback