Moz...

"I tried to surprise you
With Vodka
Or Tizer
I can't quite quite remember
But you didn't thank me
You didn't even thank me
Because you never do"

Ett lite stycke musikhistoria från en fantastisk artist långa karriär...

Moz är en artist som jag nu förtiden lyssnar allt med sällan på då jag tycker att det senaste han har gjort inte är så jätte bra. Men precis som så många andra var det han som hjälpte en att ta sig igenom åren på gymnasiet. Dessa år som senare benämnde som "de svarta åren". Det gjorde de ju självklart inte, men de kändes så, även i efterhand...

Just nu finns det tyvärr ingen artist som jag känner sååå starkt för, så som man gjorde förr, då man kunde dö av glädje/smärta när man hörde något med Moz eller när man satt upp till två på natten med tända ljus och lyssnade på 747 med kent och tände rökelse... Det var tider det....



"you didn't even thank me....because you never do..."

//erik

Kommentarer
Postat av: S

Jag blir deprimerad när jag tänker på min 747/Kentperiod. Eländig relation som fick ett eländigt slut och för muntra upp sig ytterligare frossade man i eländet till lätt eländig (melankolisk) musik. Ouff. Jag tror även G ´n R "Civil war" fanns med på ett hörn. Något spännande planerat inför helgen? Vad återstår nu av livet efter Let´s Dance? *flin*

Postat av: S

Men hallå, är den sådär Cp nu igen? Jag hade ju skrivit en kommentar redan. Jag demonstrerar stilla mitt missnöje genom att äta russin och arbetsvägra resten av dagen.

2007-04-20 @ 15:44:22
URL: http://skin.blogg.se
Postat av: Erik

What so civil about war anyway?

G ´n R har jag börjat lyssna på mycket nu på äldra dagar. Världens bästa video är med all säkerhet "november rain" helt utom tävlan om du frågar mig..

Ja, vad händer i helgen!? Fotbollspremiär imorogn. Ska bli jävligt kul...
Själv tjejen?

2007-04-20 @ 15:56:51
URL: http://wallepojken.blogg.se
Postat av: S

Ja, just nu är jag på språng till gymmet och ska ha en klass. Sedan blir det städning och kalas i em. Fick ett märkligt samtal igår från en, av kompisen tilltänkt "blinddate", får väl se om jag tar mig ut på detta ikväll. Imorgon är det en klass på gymmet igen och oljebyte på bilen som hägrar förutsatt att det inte regnar. Visst låter det oändligt spännande? ;) Jag skäms nästan för att säga det men just nu har jag dessutom, i sann äventyrlig anda på "Fråga doktorn" i bakgrunden *flabb*.

2007-04-21 @ 10:26:55
URL: http://skin.blogg.se
Postat av: Erik

Blinddate, det låter ju iaf spännande...
Fråga doktorn är kanske det värsta programm jag vet. Sämre programledare får man leta efter med ljus och lykta...

Vilket gym är du "instruktör" på, och vad är det för klasser?

2007-04-21 @ 11:03:13
URL: http://wallepojken.blogg.se
Postat av: S

Blinddaten avstyrdes ju, som framgår av mitt nya inlägg (jag festade till det och skrev två på en dag). Fråga doktorn är liksom mer som "bakgrundsmusik" på helgmornarna, de enda som är uppe vid den tiden är väl jag och halva PRO. Och uppenbarligen du då ;)

Jag kör spinning och Body-Pump på Kristinedal, SKF.

2007-04-22 @ 20:30:14
URL: http://skin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback