Om min kräsenhet för yta och viken av manér...

Ja, jag är ytlig... Jag har insett det ett bra tag men jag ville en gång för alla göra det klart här och nu.
Visst är det viktigt med liknande intressen, intelligens charm och allt sånt där, men något vackert att se på ligger också VÄLDIGT högt i kurs hos mig.

Flickor hävdar ju ofta att de inte är ytliga utan bara ser till insida. Detta är ju först och främst en uppenbar lögn, i andra hand är det också lite skrämmande och på gränsen till förnedrande. Om jag är tillsammans med någon vill jag ju inte att hon ska säga att yta inte har någon betydlse, vad gör det då mig till?
Något som dock gör att jag tror på att tjejer faktist ser mycket till insidan är deras sätt att behandla och prata om sin egen sort. Jag talar alltså om hur tjejer pratat om och beskriver sina tjejkompisar.

Jag har aldrig, jag säger ALDRIG stött på en tjej som säger "hon ser faktiskt ganska risig ut" när man frågar hur hennes kompis som man aldrig träffar som kommer på festen ser ut. NEJ, då är det alltid, "hon är uuuur gullig" eller "hon är jäääätte trevlig." Lögn, lögn lögn... Om någon är risig säg då för guds skull det, måla inte ut saker för vad de inte är, besvikelsen blir bara så mycket större och tjejen som kanske tror att hon har något att hämta står där och undrar vad som hände.
Där är killar (i alla fall i min bekatskapskrets) rakare. Vi säger "sanningen" men om denna är obehaglig kanskek vi gör ett litet tillägg. Typ: "Han ser inte speciellt bra ut, men har en skön stil och är väldigt rolig". Skulle sen tjejen i fråga tycka att han ser helt ok ut, ja då är det ju ett plus och det är bara att skratta hela vägen till banken...

Nej, "viken av manér" får vi ta en annan gång, detta tog alldelse för stor plats...

För att citera mig själv...

"mycket ska man höra innan öronen ramlar av..."

//Erik

Kommentarer
Postat av: S

Du gillar "handväskor" förstår jag (egen definition) = först och främst någon som är snygg och lagom menlös som kan dingla på din arm som en trofé. Så kan du jämföra dina trofeér med andra och tycka din är snyggast. Which is fine egentligen, många resonerar precis så, men det förefaller vara ett lågvattenmärke i sättet att resonera för att vara dig. Du känns som mer på något sätt. Klart att utseende är viktigt, men handväskor har jag numera väldigt många i garderoben, och sällan på armen för de är inte speciellt roligt sällskap i längden. Rätta mig om jag har fel (?)

2007-04-24 @ 15:40:23
Postat av: Erik

Handväskor är väl en bra benämmning. Jag kände väl kanske också att det inte riktigt speglar mig som person. Men jag ville nog bara trycka på vikten av utseende för mig. Sen är det ju självklart så att en människas uteseende oftast växer på en i lägden (hur fan kan annars Johan Wideberg framstå som sexsymbol, jo genom medietid)Utseende är absolut inte allt, knappt hälften, men det är ofta det jag blir intresserad för först, lättast att falla för... Sen är det väl så att 7 or blir tillsammans med 7 or och på senare tiden har jag sett/träffat en hel del 3 or och det har tröttat ut mig... FAN vad det lät ytligt och drygt, men jag hoppas att du förstod vad jag menade...?

Postat av: S

Jag hade en av mina gyllene stunder när jag kom på det namnet. Jag hängde min svindyra Dior över armen på en karl och utropade -här har du ditt napp för kvällen (naturligtvis kände jag mig mycket listig och nöjd över mitt påfund efteråt).
Visst är utseende det första man ser och tilltalas av. Sedan tror jag iof att det där med utseende blir mindre viktigt, ju tryggare man är själv. När jag var 14 och stentuff (märk väl ironin), var skabbiga öron fullgott skäl för att vispa av någon. Idag resonerar jag inte riktigt på samma sätt längre. Jag tror alltså att kraven man ställer på sig själv, hänger väldigt tätt ihop med kraven man ställer på andra. Är man missnöjd med saker själv, ser man lättare misstag och brister hos andra. Är man nöjd i stora lag, har man också en större acceptans för andra och handväskegrejen blir inte fullt så viktigt. Det är nog min teori iaf.

2007-04-24 @ 19:07:31
Postat av: Erik

Det skulle ju stämma rätt väl in på mig också, så den teorin köper jag helt och hållet... Har nog en del att jobba på vad det gäller mig själv...

2007-04-24 @ 19:34:48
Postat av: S

Liksom jag. Kloka teorier är ingen konst att formulera, värre att leva upp till dem ibland ;)

2007-04-24 @ 20:02:58
Postat av: Jocke med foten

ja mycket ska man höra innan ören faller av, eller "se innan ögon trillar ur" är kanske mer korrekt i detta fallet.

Tänkte på det där med att tjejer anses mindre ytliga och att Johan Wideberg tydligen är en sexsymbol. Även killar som Zlatan, Patrick Ekvall och Tomas Brolin badar ju i det. Om killar var lika (o)ytliga som tjejer så hade ju tjejer som Babben Larson och Pia Sundhage kunnat välja och vraka bland unga hunkar. Vet inte riktigt vart jag ville komma med detta resonumang, men nu var jag klar iallafall! :)

2007-04-29 @ 23:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback