Det är väl för fan inte svårt att vara deprimerad när man är känd...

Sitter och tittar på Stina. Örjan Ramberg är där som gäst. Stina vill gotta sig i hur dåligt Örjan har mått och hur han har slagits med sina demoner på och utanför scenen! Jag förstår inte det där. Det är väl för fan inte svårt att vara deprimerad när man är känd.
Kända människor har ju all möjlighet att vara med på likande program och berätta hur dåligt de mår och kan på så sätt leva ut sin ångest...
Vad ska vi andra dödlig göra. Som varje dag måste gå upp och slåss mot tristessen på egen hand. Vi har inte möjligheten att kliva upp på en scen och leva ut vår smärta. Nej, jag måste gå där och bära den med mig... Jag vill inte det... Jag vill också kunna sitt hos Stina och berätta om hur dåligt jag har mått och att jag går upp på scenen för att överleva...
Men jag har inte den scenen. Jag har en blogg med ca en läsare... Läsare som säkerligen tänker.. Sök hjälp grabben... Det vill jag inte.. Jag vill leva ut min smärta på scenen.... Men jag har inte den scenen...

"So good night and to you all, give me your hands if we be friends, and Robin shall restore amends... "

//erik

Kommentarer
Postat av: Lida

Kolla in den där snubben Bode, verkar va en fin kille...
Kolla det här klippet på Kjelle Bergquist, alltid fint med lite inspiration.
http://www.youtube.com/watch?v=DF4cSWcfPwU&mode=related&search=

2007-03-30 @ 02:48:54
Postat av: S

Jag VET. Man blir ju folkilsk när man tänker på det. Att vara deprimerad i en film: att gå längs med gatorna i New York med en trenchcoat virad om sig när löven viner på gatorna. Man sneglar melankoliskt på förbipasserande människor och dricker något takeaway kaffe. I verkligheten ligger man och glor på TV medan solen går upp och ner och har på sin höjd en skål Corn Flakes brevid. Viss skillnad, ja ;)

Postat av: Erik

Du sammanfattar det så vackert att man hade gråtit om man läst om det i tidningen...

2007-04-02 @ 09:39:19
URL: http://wallepojken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback