"Gud uppfinn nåt nytt som gör det lätt att hålla ut nåt för dom som VÄNTAR..."

Jag har funderat på detta ett tag det är därför det har dröjt med mitt bloggande, inte för att jag tror att någon bryr sig, men ni som mot all förmodan gör så känner nu till orsaken...

Vad är det som gör att jag inte kan leva i nuet? Är det livet som driver med mig. Eller är det så enkelt att jag alltid vill något annat, aldrig i nöjd och hela tiden måste fortsätta i men strävan mot, ja vadå...Gläjde, perfektion, "nöjdhet"?

Jag går upp på morgonen. Redan då längtar jag till att gå och lägga mig igen. Är det vår vill jag ha sommar. Längtar till högtider, drömmer om ledigehet vill vara någon annanstans. Jag skulle kunna räkna upp tusen exempel och det är både små och stora!
Känner alla såhär?! Det tror jag inte, många är nog fullt nöjda och upptagna med vad det gör just nu, men jag är hela tiden SEN. Sen kommer det bli kul. Då kommer jag vara lycklig, Om ett tag så ska jag köpa det där... Hela tiden framtid, aldrig nutid... VARFÖR gör jag så?!

Tack Olle...

//Skräddan

Kommentarer
Postat av: kim

det är inte bara du som känner så, jag gör det hela tiden. tror det är jätteviktigt att inse att man faktiskt känner så och inte bara rusa framåt. det enda som funkar för mig är att tvinga mig själv att uppleva nuet, att uppskatta det jag gör och sen sätta det i perspektiv. fråga mig själv varför jag gör det jag gör och vad jag får ut av det.

kanske inte hjälper alls, men ett försök i alla
fall.

kim.

Postat av: Erik

Alla infallsvinklar är bra...TACK

2007-03-07 @ 15:37:35
URL: http://wallepojken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback